Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, αλλά και άλλων φορέων του τομέα του τουρισμού (ΣΕΤΕ, ΞΕΕ κλπ), παρόλο που ο ελληνικός τουρισμός δείχνει να έχει μια ιδιαίτερα θετική δυναμική, σπάζοντας χρονιά με χρονιά το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η αύξηση των αφίξεων δεν μεταφράζεται στα αντίστοιχα έσοδα. Επιπλέον, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, η μέση δαπάνη των τουριστών ανά ταξίδι μειώνεται.
Με πολύ απλά λόγια, τα παραπάνω σημαίνουν ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις και κυρίως οι επιχειρήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας, αδυνατούν να κεφαλαιοποιήσουν την «άνοιξη» στον εισερχόμενο τουρισμό. Την ίδια στιγμή, οι συνεχώς αυξανόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις, δημιουργούν ένα πλαίσιο ασφυκτικό, καθότι πολλές επιχειρήσεις ανταπερξέχονται δύσκολα και σε κάθε περίπτωση βλέπουν την κερδοφορία τους να μειώνεται δραστικά.
Τι μπορούν να κάνουν λοιπόν οι ξενοδόχοι; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το μεγάλο ζητούμενο για να μπορέσει μια σύγχρονη ξενοδοχειακή επιχείρηση να σταθεί όρθια μέσα στο κλίμα που προαναφέρθηκε, είναι να καταφέρει να αυξήσει τα έσοδά της. Ταυτόχρονα, ο ενισχυμένος ανταγωνισμός δεν αφήνει περιθώρια για αύξηση τιμών. Συνεπώς, η μόνη οδός είναι να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων και να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.
Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και οι εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μπορούν να βοηθήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το χτίσιμο της ψηφιακής εικόνας ενός ξενοδοχείου και το ψηφιακό marketing μπορούν να ενισχύσουν τις κρατήσεις. Ψηφιακές εφαρμογές όπως Info Channels και εξελιγμένα εργαλεία επικοινωνίας με τους πελάτες, έχει αποδειχθεί ότι επιτυγχάνουν:
• Αύξηση των πωλήσεων, άρα δημιουργούν νέες πηγές εσόδων
• Μείωση του κόστους προβολής/επικοινωνίας
• Ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών και της φήμης του ξενοδοχείου – που επίσης μεταφράζονται σε αύξηση των πωλήσεων/εσόδων
Σε τι συνίστανται όμως αυτά τα ψηφιακά «εργαλεία»;
Για παράδειγμα, τα προηγούμενα χρόνια, ένα “must have” εργαλείο ιδιαίτερα για μεγάλες επιχειρήσεις ήταν το Info Channel. Σήμερα, υπάρχουν εργαλεία και εφαρμογές, όπως το OCG – Optimized Communication Gateway που προσφέρουν στον ξενοδόχο πολλά περισσότερα από ένα απλό info channel. Με το OCG μια ξενοδοχειακή επιχείρηση αποκτά πλήρη έλεγχο της επικοινωνίας με τους πελάτες της, έχοντας τη δυνατότητα να προβάλει ανά πάσα στιγμή τις υπηρεσίες της, της προσφορές της και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία, απολύτως στοχευμένα και χωρίς κόστος. Επιπλέον, μπορεί να δημιουργεί πλήρως ενημερωμένες βάσεις δεδομένων για χρήση σε καμπάνιες προώθησης, καθώς και να συλλέγει χρήσιμες πληροφορίες από τους πελάτες της για την βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Μπορεί ακόμη να δώσει στους πελάτες της τη δυνατότητα να κάνουν επιτόπου κρατήσεις και παραγγελίες μέσω mobile συσκευών, αυξάνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα έσοδά της, αλλά και βελτιώνοντας ταυτόχρονα την «εμπειρία» του πελάτη.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι και οι κατεξοχήν αρμόδιοι φορείς, όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, καλούν τα μέλη τους να επενδύσουν στην ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών άμεσα. Αλλωστε, είναι αλήθεια ότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή και οι ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία είναι απεριόριστες και οφείλουμε να τις αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό.
Φεβ
27
Comments are closed.